آخرین تحولات لبنان

تعداد معلمی که امسال در ۶ ماه در کشور استخدام شدند در تاریخ ایران بی‌سابقه است؛

وزیر آموزش و پرورش: غول کنکور را در چراغ می‌کنیم/ ما به دنبال امتحانات نهایی دشوار نیستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: گناه ما این است که می‌خواهیم گذشته پرشکوه خود را نشان دهیم و آینده پرشکوه‌تری را بسازیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا که امروز ششم آبان در ایوان ری برگزار شد، گفت: آینده هر کشور را آموزش و پرورش آن کشور درست می‌کند و می‌سازد لذا برای هر کشوری هیچ نهادی در هیچ سطحی مهم‌تر از آموزش و پرورش نیست.

وی با اشاره به موضوع کنکور گفت: غول کنکور را در چراغ می‌کنیم؛ تعداد دانش آموزان مناطق محروم که به دانشگاه‌های درجه یک کشور آمدند در گذشته به صفر رسیده بود اما اکنون تعداد دانش آموزان مناطق سه و دو، به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. امتحانات نهایی امسال با سال‌های گذشته مقایسه شده است؛ ما به دنبال امتحان سخت و دشوار نیستیم.

صحرایی با اشاره به وجود دو دانشگاه در آموزش و پرورش بیان کرد: هر فردی به دو دانشگاه شهید رجایی و باهنر بیاید، استخدام رسمی دولت می‌شود، از ابتدا حقوق پایه می‌گیرد، افراد از همان ابتدا سابقه کار دارند، و پسران نیز از سربازی معاف می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به استخدامی‌های آموزش و پرورش، توضیح داد: تعداد معلمی که امسال در ۶ ماه در کشور استخدام شدند در تاریخ ایران بی‌سابقه است؛ امسال بیش از ۴۲ هزار معلم جدید را استخدام کردیم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: وزارت در آموزش و پرورش مانند مجاهدت در خط مقدم با حداقل امکانات است اما امروز خوشحال هستم که شما دانش آموزان خوشحال هستید.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.